Tuesday, May 24, 2005

MUSIKK

Musikk er så mangt!
Jeg liker mye forskjellig, men er godt forankret i den tyngre rocken. Noe som nok vil gjenspeile seg i denne lille lenkelista. At musikk er så mangt, gjenspeiles også i litteraur- og musikkprosjektet jeg er med i, HARDCORE POESI. Foruten meg selv, består det av Frederik Bjørnstad og Martin Brynildsen. Lydeksempler finner du HER.

Først ut er ett av mine favorittband (se bilde), de står bak min absolutte favoritt-LP blant punk/hardcore/emo; "FROM ANGRY HEADS WITH SKYWARD EYES".
Bandet er STILL LIFE. Nettsida er kanskje ikke enormt innholdsrik, men du finner mange mp3er, bilder og sangtekster. Hils fra meg om du stikker innom messageboarden deres.

Vi kommer ikke utenom AC/DC. Mange nettsider finnes, søk deg frem.

Motörhead finner du også mange steder på nett.

Fra Sarpsborg kommer SCHÆFER, bra band, bra folk. Lyd og video til å laste ned!

Cornelis Vreeswijksällskapets hemsida. Hva mer behøver du vite?

Cornelis hadde neppe vært Cornelis, livet hadde vært et annet uten- for det finnes ingen over eller ved siden av BELLMAN.

Tidlig nittitall hadde AVAIL som soundtrack for min del.

Åttitallet hørte The New Wave of British Heavy Metal til.

Nyere, og eldre, metall finnes på sia til svogeren min, Metal Metropolis, som i sin helhet her viet hans omfangsrike CD-samling.

Punk History Canada - er akkurat det.

Siden vi er innom Canada kommer vi ikke utenom et av verdens beste band, NoMeansNo.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home