Tuesday, May 24, 2005

LITTERATUR


Meg foran bøker, og ikke helt tilfeldig med Olav H. Hauge: "Dikt i samling" i hendene.

PARERGON er jo min blog, ordet betyr: "det som ikke gjelder hovedsaken, tekstelementer som er i den litterære tekstens ytterkant." Hele nettet er fullt av tekster i utkanten av både litterære tekster, eller bare rett og slett bare i utkanten. Det er en jungel der ute, og det vil gjenspeile seg i denne lenkelista - som vil være et villniss.

Sjekk også ut HARDCORE POESI. Nå også med lydeksempler, de finner du HER!!!

Litteratur er ofte bøker, derfor er antikvariske søk av nytte,



lar deg søkeblant mer enn 976.000 antikvariske bøker i Skandinavia,hos 92 antikvariater i Norge, Danmark, Sverige og Finland.

NORDLIT er et arbeidstidsskrift i litteratur for litteraturfagene ved Det humanistiske fakultet, Universitetet i Tromsø. Nordlit publiserer artikler av litteraturvitere og gjesteforskere/-forelesere ved fakultetet. Artiklene finnes også på nett.

BØYGEN er et fagtidsskrift tilknyttet Litteraturprogrammet ved Universitetet i Oslo.
Redaksjonen består av masterstudenter ved programmet. Bøygen nr. 3/2003 trykket mitt intervju med Christina Hesselholdt. Vil du lese intervjuet, finnes det på PARERGON.

I SarpsborgAvisa er det jeg som skriver om bøker, der finner du også min ukentlige spalte
PRIKKEN OVER I'EN.

Litterære tidsskrifter finnes det flere av, her er noen i uprioritert rekkefølge:
VAGANT,
Vinduet,
Ildsfisken,
Jacket magazine,
Poetry Daily News
og sist, men ikke minst, nettmagasinet Ny Poesi.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home